Hjerteforeningen søger frivillige patientstøtter til Bispebjerg og Rigshospitalet. Hvis du vil være med til at gøre en forskel for indlagte hjertepatienter og deres pårørende, har du nu muligheden.

Er du hjertepatient, og har du din egen sygdom på afstand?

Vil du være med til at gøre en forskel for indlagte hjertepatienter og deres pårørende?

Er du god til at lytte og være til stede?

Kan du være frivillig en-to gange om måneden?

Kan du svare ja til ovenstående, så søger vi frivillige i København til at indgå i gruppen af patientstøtter på Rigshospitalet og Bispebjerg Hospital.

Opgaven består i at tale med indlagte hjertepatienter og deres pårørende.

Patientstøtteordningen er et nationalt tilbud, som kommer fra vores erfaring med, at mange hjertepatienter har stor glæde af at tale med ligesindede. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en patientstøtte, som er en person, som selv er eller har været hjertesyg.

Kan jeg melde mig?

På Bispebjerg Hospital er Hjerteforeningens patientstøtter til stede hver onsdag i to timer og har samtaler med hjertepatienter og pårørende.

Samarbejdet med Rigshospitalet er nyt og med planlagt opstart efterår 2019, og her søger vi især efter frivillige, som er blevet bypassopereret, hjerteklapopereret, har haft hjertestop, har medfødt hjertesygdom eller har haft endocarditis.

Hvordan melder jeg mig?

Send en mail med et par linjer om dig selv til frivillig@hjerteforeningen.dk eller ring på 70 25 00 00. Du vil blive kontaktet umiddelbart efter sommerferien og senest primo august for det videre forløb.

Du kan læse mere om patientstøtteområdet her.

LÆS: Vil du være patientstøtte på Odense Universitetshospital? Læs mere her.