Hjerteforeningen.dk giver dig nu en række nye sider om gode madvaner og hjertesund livsstil, når sulten melder sig. Det behøver ikke være surt at spise hjertesundt, og nu giver vi dig en masse konkrete råd om, hvordan du gør det i din hverdag, siger ernæringsfaglig konsulent

Du tøffer derudad i bilen og får pludselig lyst til et mellemmåltid. Tankstationen er en mulighed – og det er take-away også. Men hvordan gør jeg det uden at spise alt muligt, der ikke er godt for mit hjerte?

Spørgsmålet er der mange danskere, der stiller sig. Og det er godt, mener ernæringsfaglig konsulent i Hjerteforeningen, Natasha Selberg. Der er bare én ulempe.

– Problemet opstår, når man ikke som helt almindelig dansker ved, hvordan og hvorledes man spiser hjertesundt, når man er på farten, på en restaurant, på arbejdet eller ved et privat middagsselskab. Ofte er et brud på dagligdagens rytme også en anledning til, at vi glemmer de gode vaner, men sådan behøver det ikke være. Du kan godt have det sjovt og spise sundt samtidigt, siger Natasha Selberg.

Sammen med Hjerteforeningens diætister har hun lavet en række nye sider på hjerteforeningen.dk, hvor du kan læse om en lang række emner, der optager alle, der vil spise hjertesundt, bl.a. når du spiser ude. Men også når du bare er på arbejde, på indkøb, derhjemme til dagligt eller bare vil spare lidt penge.

Vores nye sider til dig

Læs og få mange af svarene på dine spørgsmål på siderne:

Og find meget mere på disse sider:

Vi ønsker dig velbekomme!