Hjerteforeningen er med i StressAlliancens landsdækkende kampagne for at få skabt mere mentalt overskud i Danmark

Aldrig før har det været så vigtigt at sikre mentalt overskud i Danmark, for stress er et stigende problem, der rammer alle dele af samfundet.

Tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at mere end en million danskere føler sig stressede. Det er foruroligende mange, og koster årligt samfundet mange milliarder. StressAlliancen sætter derfor gang i en landsdækkende kampagne, der fokuserer på, hvordan vi ved at tale om mentalt overskud kan bidrage til at mindske udbredelsen af stress i Danmark.

Partnerne i StressAlliancen omfatter Hjerteforeningen, HK, PenSam, Forsikring & Pension, FOA og Nextstep by Bindslev.

Kampagnen fokuserer på, hvad vi alle bør have mere af for at forebygge stress – nemlig mentalt overskud. Derfor vil vi i StressAlliancen have danskerne til at starte en samtale med hinanden om, hvad overskud er. Samtidig kan man under kampagnen indstille en arbejdsplads, kollega eller leder, der har gjort en særlig forskel i forhold til at skabe overskud på arbejdspladsen.

Se mere på OverskudsDanmark.nu