Juninummeret af Hjerteliv opfordrer til at snøre skoene og nyde motion og bevægelse i det fri; start fx med at gå en tur. Bare gå en tur, og giv kroppen – og sindet – en god oplevelse

Gåturen kræver ingen udstyr og ingen træning. Den kræver blot, at du sætter den ene fod foran den anden. Gør det for dit hjertes skyld.

Læs også om sommerens mange motionsarrangementer for hjertesagen. Du kan tage en ven, et familiemedlem eller en kollega med på gåtur til ECCO Walkathon, hvor hver tilbagelagt kilometer giver 7,50 kr. til Hjerteforeningen.

Du kan også løbe og cykle dig til at støtte Hjerteforeningens arbejde ved Hjerterdametouren på Fyn, Løb for en hjertesag i Hareskoven og Hjerteturen på Flyvestation Værløse. Så gør du noget godt for andre, mens du gør noget godt for sig selv.

Noget godt gør du også, hvis du tilmelder dig selv og en gruppe venner eller familiemedlemmer et Hjerteforeningens Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning. I Hjerteliv fortæller Jens Peter Schou Nielsen, Stig Sonne-Larsen og Dorte Lending om, hvorfor de har taget initiativ til at lære genoplivning på arbejdspladsen, i nabolaget og i venindeflokken, og svaret er entydigt: Det giver tryghed.

Se også billeder fra Landindsamlingen og det flotte Hjertegalla på TV 2 CHARLIE, og lad dig inspirere til lækker sommermad med sæsonens råvarer.

Rigtig god læselyst. Og god sommer.

Klik på bladet for at læse det