Årets første udgave af Hjerteliv kommer med hyldest – en hyldest til alle dem, som handlede hurtigt og korrekt og gav livreddende førstehjælp, da de blev vidne til et hjertestop. Du kan være med til at kåre Årets hjerteredder 2018

Søskendeparret Malan og Magnus fandt deres mor livløs på sofaen, Alice så sin mand få hjertestop under en løbetur, og de to brødre Viktor og Oskar på fem og syv år oplevede deres farfar synke død om foran. De har reddet liv, og nu er de nomineret til Årets hjerteredder. I årets første Hjerteliv kan du læse deres historier, og du kan være med til at bestemme, hvem der skal være Årets hjerteredder.
Det gør du her

Temaet for Hjerteliv er denne gang En helhjertet indsats – Hjerteforeningens tiltag for at sikre sammenhængende behandlingsforløb og individuelt tilpasset rehabilitering for patienter med hjerte-kar-sygdom. I dag lever omkring 469.000 personer som hjerte-kar-patienter i Danmark, og i fremtiden vil op mod en million borgere være berørt af hjerte-kar-sygdom. Læs om Hjerteforeningens ambitioner for En helhjertet indsats.

Du kan også læse om Mette Elisabeth Bruun, som fik hjælp af Hjerteforeningens rådgivning, da hun blev hjertepatient som 22-årig, og du kan møde tidligere DR-dramachef Ingolf Gabold, som på grund af flere hjerteproblemer ved, at han ”ikke har alverdens lang tid tilbage at leve i”. Alligevel – eller måske netop derfor – lever han livet fuldt ud.

Og bliv inspireret til grønnere mad med opskrifter uden kød men med masser af farve og smag.

Velbekomme – og rigtig god læselyst

Klik på billedet eller her for at læse Hjerteliv