Hjerteforeningens bestyrelse og administrerende direktør Kim Høgh har i enighed aftalt, at Kim Høgh fratræder sin stilling grundet uenighed om ledelsesstil.

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

– Bestyrelsen anerkender Kim Høghs indsats gennem de seneste fire år. Under Kim Høghs ledelse er bestyrelsens krav om at etablere en mere professionel og effektiv organisation blevet indfriet. Desuden har Kim Høgh til bestyrelsens tilfredshed forfulgt og gennemført den aftalte strategi, siger Hjerteforeningens formand Anne Kaltoft.

– Dog står det klart, at Kim Høghs ledelsesstil efter bestyrelsens opfattelse ikke er den rette til at videreudvikle Hjerteforeningen yderligere i den retning, bestyrelsen ønsker og har fastlagt.

Anne Kaltoft understreger, at en kommende ansættelse af en ny administrerende direktør således ikke indvarsler behovet for et strategiskifte eller en omorganisering.

Kim Høgh har haft sin sidste arbejdsdag i Hjerteforeningen.