Hjerteforeningen har modtaget 51 indstillinger til Årets hjerteredder 2018. Læs alle 51 anonymiserede redninger

Har du spørgsmål til artiklen, er du altid velkommen til at skrive os en mail - klik her.
(Du må meget gerne indsætte link til artiklen i din mail.)

Alle hjerteredderne og de mennesker, de har reddet, er inviteret til et stort hyldest-arrangement fredag den 23. marts.

Du kan allerede nu se, hvilke tre af hjerteredningerne, der er blevet nomineret til at modtage prisen som ”Årets hjerteredder”. Den redning, der efterfølgende får flest stemmer modtager den ultimative hyldest ved Hjertegalla, der sendes live på TV 2 CHARLIE søndag den 22. april kl. 21. Se dem her og afgiv din stemme

Vi har modtaget 51 indstillinger til Årets hjerteredder 2018. Du kan læse alle 51 anonymiserede redninger her

Hjerteredninger i Region Hovedstaden
Hjerteredninger i Region Sjælland
Hjerteredninger i Region Syddanmark
Hjerteredninger i Region Midtjylland
Hjerteredninger i Region Nordjylland

Giv Liv

Hjerteforeningen har modtaget 51 indstillinger til Årets hjerteredder 2018. Hver eneste historie fortæller en unik og helmodig indsats fra danskere over hele landet. De trådte til ved at trykke på brystkassen og puste luft ind i et livløst menneske, andre ringede 1-1-2 og sørgede for, at hjælpen nåede frem i tide.

Et dommerpanel bestående af Lars Suhr Olsen, direktør for Østifterne, Freddy Lippert, direktør for den præhospitale virksomhed i Region Hovedstaden, Mads Volck, redaktør på TV 2, og Kim Høgh, adm. direktør i  Hjerteforeningen, har valgt at nominere tre redninger blandt de indstillede.

– At vi fremhæver tre redninger – og til sidst bare én redning og dermed Årets hjerteredder – er for at skabe maksimal opmærksomhed om nytten af livreddende genoplivning. Vi ønsker fuldt fokus på de nyudviklede gratis 30-minutters kurser, der i de kommende år skal introducere mere end 30.000 danskere for genoplivning … og dermed gøre dem klar til at træde til, når det gælder. Med 1-1-2 og 30 tryk og 2 pust, fortæller Lars Suhr Olsen fra Østifterne.

Du kan læse alle 51 anonymiserede indstillinger. Hver en hjerteredder fortjener en stor tak og en hyldest for deres livreddende indsats.

af , d. 12/03/2018