Påsken og forhåbentlig også foråret er lige rundt om hjørnet. For mange betyder det, at motivationen til at komme ud og lave fysisk aktivitet stiger. Her får du 10 gode råd fra Hjerteforeningens fysioterapeut

  1. Find de gode sko frem og brug påsken til at gå ture med familie og venner eller mens du lytter til en podcast.
  2. I stedet for blot at give et påskeæg (husk lidt, men godt), så lav en påskeæggejagt i skoven, byen eller på stranden for både store og små.
  3. Påsken kan fint bruges til at gøre cyklen klar til foråret, og så er det ud at nyde lokalområdet på to hjul.
  4.  Giv et sundt påskeæg til dine veninder og inviter dem med til LadyWalk 2018
  5.  Der findes hjertestier i hele landet. På hjertestierne, kan du både nyde de dejlige omgivelser og samtidig bruge naturen som et træningsredskab. Eksempelvis kan du lave armbøjninger op ad et træ, knæbøjninger ved en bænk eller balancegang på en træstamme.
  6.  Hjerteforeningen har udviklet en ”Min Gå App” Med appen kan du blandt andet se din gåture på et kort, se antal skridt, kilometer og total tid du har gået. Appen kan hentes i ITunes butikken
  7.  Leg med børnene i familien. I stedet for at se på at børnene leger, så vær med og find på noget, hvor alle kan deltage uafhængig af fysisk form.
  8.  Havearbejde er en fin måde at være fysisk aktiv.
  9.  Flyt fokus fra TV, computer og mobiltelefon og blot gå ud og nyd naturen og dens virkning på din mentale sundhed.
  10.  Lever du med hjerte-kar-sygdom og er i tvivl om, hvad anbefalingerne for fysisk aktivitet er for dig, så kontakt Hjerteforeningens fysioterapeuter på 70250000 i alle hverdagene kl. 9-16.