I årets sidste nummer af Hjerteliv fortæller Mikkel, Hans, Henrik og Karina om livet med og livet efter hjertesygdom – om hjertelivet

af Hjerteforeningen
d. 18. november 2017

Årligt rammes mere end 55.000 danskere af hjerte-kar-sygdom, og i alt lever omkring 469.000 personer som hjerte-kar-patienter i Danmark. Nogle har store indgreb bag sig, men lever godt og stærkt. Andre er måneder og år om at finde sig til rette både fysisk og psykisk efter en diagnose. Alle forløb er individuelle. Men fælles for hjerte-kar-patienter er, at sygdommen præger deres liv og måske gør det i mange år. Læs fire personlige historier i dette nummer af Hjerteliv.

Du kan også læse nyt om et stort forskningsprojekt, som skal undersøge, om en blodprøveanalyse i ambulancen kan optimere behandlingen af patienter med blodprop i hjertet og sikre større overlevelse. I dag er det fast procedure i Region Midtjylland, og i løbet af vinteren og foråret bliver den efter planen udbredt til Region Hovedstaden og Region Sjælland. Hjerteforeningen støtter projektet med 3,1 mio. kroner.

Radiovært Søren Dahl fra ’Dahl på Hack’ fortæller om, hvorfor han er ny ambassadør i Hjerteforeningen, tredje del af Testamenteskole hjælper dig med oprettelsen af et testamente, og på opskriftsiderne finder du inspirerende retter til en lækker vinterbrunch.

Og husk så at indstille Årets hjerteredder inden 31. december.

Rigtig god læselyst.