Sammen vinder vi et sundere og bedre liv for alle. Dét er, hvad Hjerteforeningen kæmper for – og det inkluderer unge med medfødte hjertelidelser

af Hjerteforeningen
d. 16. maj 2017

 

Sammen med modefirmaet Just Female har Hjerteforeningen designet en T-shirt i forbindelse med kampagnen #iheartyou. Kampagnens formål er at sætte fokus på især unge mennesker, der bliver ramt af hjerte-kar-sygdom, men i den grad også medfødte hjertefejl.

 

T-shirt klar til hjælp

Under Hjerteforeningens kampagne ved navn “I heart you” har Just Female samlet budskaberne fra kampagnen i et feminint print, indkapslet i et hjerte trykt på T-shirtens front i Hjerteforeningens ikoniske røde farve.

Overskuddet fra salget af T-shirten går til foreningens netværk GUCH, der står for “Grown Ups with Congenital Heart defects” eller “voksne med medfødte hjertelidelser”. Netværket er top-aktuelt, fordi det forventes, at antallet af personer med lidelserne vil stige til 20.000 personer inden for det næste årti. Overskuddet går ubeskåret til aktiviteter, som støtter unge hjertepatienter. Det kan være alt fra sociale arrangementer til faglige oplæg med fokus på relevante problemstillinger.

– Vi ville hellere end gerne samarbejde med Hjerteforeningen, fordi hjerte-kar-området kan påvirke os alle på forskellige tidspunkter i livet. Det er virkelig rørende, at vi kan være med til at hjælpe unge hjertepatienter, så deres hverdag føles en lille smule mere normal, siger kreativ direktør fra Just Female, Pernille Andersen.

 

Hjerte-kar-sygdom kan også ramme unge

– Kampagnen sætter fokus på, at det ikke kun er ældre mennesker, der bliver ramt af hjerte-kar-sygdom, men at unge desværre også er i risikogruppen. Ofte kan det være en medfødt hjertefejl, der gør, at helt unge mennesker bliver syge. Det er så vigtigt for os med gode samarbejdspartnere, der kan hjælpe os med at skabe synlighed omkring vores arbejde. “I heart you” betyder frit oversat: “Jeg bærer dig i mit hjerte”, så fokus er på dem, du holder af i din hverdag, og som helst skal være med dig hele livet. Vi håber, at denne T-shirt vil blive båret af en masse yngre ”ambassadører”, så vi gennem dem kan få spredt budskabet om kærlighed og fællesskab, samtidig med at vi kan stille skarpt på at støtte en vigtig sag, siger Mette Hattens fra Hjerteforeningen.

T-shirten, der koster 349 kr., hvoraf de 100 kr. ubeskåret går til Hjerteforeningen, kan købes her

Se også www.justfemale.com