Hjertefejl og kredsløbssygdomme hører til de mest udbredte medfødte misdannelser hos børn. Du kan nu gøre en kæmpe forskel for unge med medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom ved at deltage i Hjerteforeningens store konkurrence

Vi passer på hinanden

Lad os passe på hinanden ved at følge myndighedernes anbefalinger under coronakrisen. Læs om de generelle anbefalinger på coronasmitte.dk og om anbefalinger for hjertesygdom og coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Tak!

Cirka 475 børn kommer hvert år til verden med en medfødt hjertefejl, og cirka 15.000 voksne lever med en medfødt hjertesygdom. Nogle af dem er med i Hjerteforeningens netværk for unge GUCH, der står for ”Grown Ups with Congenital Heart defects” eller ’voksne med medfødte hjertelidelser”. Og netværket er top-aktuelt, for det forventes, at antallet af personer med lidelserne vil stige til 20.000 personer inden for det næste årti.

Nu kan du gøre en forskel!

I de første to uger af februar er Hjerteforeningen og GUCH afsender på kampagnen #IHEARTYOU, der oversat betyder ”Jeg bærer dig med i mit hjerte” og kan skrives på sociale medier som Facebook og Instagram. Når du skriver #IHEARTYOU på de sociale medier, kan andre, der også skriver dette, nemt finde dig.

Symbol for kærlighed

Mette Hattens fra Hjerteforeningens Fundraisingafdeling siger om kampagnen, at hjertet er i centrum og er et symbol for kærlighed, medmenneskelighed og fællesskab. Når du derfor skriver #IHEARTYOU i din opdatering på Facebook eller Instagram kan du nævne en, du holder af og skrive hvorfor.

– Det kan bruges om den eller dem, som du holder af, og som du bærer med dig i hjertet lige meget hvad. Det kan være alt lige fra din kæreste, din veninde, din søster, din bror, din mor m.fl. Kampagnen skal sætte fokus på, at det ikke kun er ældre mennesker, som lever med en hjertesygdom, men at unge mennesker også kan være ramt af en hjertesygdom, som ofte er medfødt eller tidligt erhvervet, siger Mette Hattens.

Sådan deltager du i konkurrencen

Hvis du vil være med i konkurrencen om at vinde 2 biografbilletter (10 x 2 billetter), så skal du uploade et billede eller en video af den eller de personer, som du holder af og bærer med dig i hjertet med #IHEARTYOU og @hjerteforeningen på Facebook eller Instagram. Da kærlighed rimer på Valentines, kulminerer kampagnen den 14. februar, hvor vi trækker lod blandt de deltagere, som har uploadet et billede eller en video. De 10 vindere,  får direkte besked og får tilsendt biograf- og gufbilletter til to personer. Følg os på Facebook og Instagram  hvor vi løbende poster billeder og videoer fra kampagnen.

Køb en t-shirt og støt hjertesagen

I forbindelse med kampagnen er det også muligt at støtte de unge hjertepatienter ved at købe Hjerteforeningens t-shirt (Limited Edition) med budskabet #IHEARTYOU. Overskuddet fra salg af t-shirten går ubeskåret til GUCH og dermed til aktiviteter, som støtter unge hjertepatienter. Det kan være alt fra sociale arrangementer til faglige oplæg, hvor der sættes fokus på relevante problemstillinger. Ved køb af t-shirten bringer du budskabet om kærlighed, medmenneskelighed og fællesskab med dig ud i verden, og du viser samtidig, at du har valgt at støtte en god sag. Der er kun trykt et begrænset antal, så skynd dig hen på vores shop, så du kan sikre dig et eksemplar.

LINK: KØB T-SHIRT