Nu er det både nemt og gratis at donere penge til Hjerteforeningen og Børnehjertefonden. Det sørger den nye app Charity 24-7 for

Med den nye app, Charity 24-7, kan virksomhederne mod betaling få sendt spørgeskemaer og kundeundersøgelser ud til de brugere, der har app’en installeret på deres telefon. Virksomhederne kan spørge ind til vigtig viden for deres forretningsområde. Pengene fra virksomhederne bliver doneret direkte videre til den velgørende organisation, som brugerne af app’en selv vælger.

Brugeren kan være dig, og den velgørende organisation kan være Hjerteforeningen, som på vegne af de over 450.000 danskere med hjerte-kar-sygdom støtter forskning i behandling og udvikler tilbud til patientstøtte.

Hent appen her:

Android

iPhone

Brug 2 minutter på at gøre en forskel, når det passer dig

Niels Sterndorff, der er en af grundlæggerne af den nye app-baserede virksomhed, forklarer, at virksomheden gennem de sidste næsten 2 år har skabt platformen.

– Gennem de seneste år kan vi se, at folk i højere og højere grad gerne vil lave frivilligt arbejde, men måske ikke har haft tiden. Det har de nu, for med vores app kan de bruge et par minutter, hvor og hvornår de vil – i bussen, på sofaen, på stadion eller hvor de lige vil bruge 2 minutter. På at hjælpe Hjerteforeningen. Vi er utroligt glade og stolte af vores samarbejde med Hjerteforeningen, og håber vi med vores platform kan være med til at donere mange penge til bl.a. forskning inden for hjerte-kar-sygdomme samt det øvrige store arbejde, som Hjerteforeningen laver, siger Niels Sterndorff.
Projektleder Mette Hattens fra Hjerteforeningen er glad for samarbejdet:
– Det er en ny nem og tilgængelig måde at donere penge til præcis den organisation, man ønsker at støtte. Som bruger skal du ikke tænke på, om du har råd til at donere, da donationerne betales af de virksomheder, der har bestilt kundeundersøgelserne. Du kan deltage, når og hvor det passer dig, da alt foregår på mobilen. Vi håber selvfølgelig, at rigtig mange vil downloade app´en og på denne måde være med til at støtte vores arbejde, siger Mette Hattens.

Konkurrence: Støt unge med hjertefejl

VIDEO: Hør og se forskere fortælle om deres hjerteprojekter