Hjerteforeningen byder med Hjertefagnet.dk velkommen til et nyt fagligt univers for fagfolk, der arbejder inden for hjerte-kar-området.

Bemærk

Fagnet er primært målrettet medlemmer af Hjerteforeningens Faglige Netværk, men siden er åbent for alle, der ønsker at holde sig fagligt opdateret på hjerteområdet.

– Fagnet giver let adgang til den nyeste viden, og vi håber, at Fagnet bliver en central kilde til viden og dialog i hverdagen for sundhedsprofessionelle, siger forebyggelseschef hos Hjerteforeningen, Morten Ørsted-Rasmussen.

På Fagnet finder du artikler om ny forskning, videointerviews med forskere og information om, hvornår Hjerteforeningens tilbud kan være relevante for patienter og pårørende. Du har også mulighed for at tegne abonnement på faglige nyhedsbreve, samt at bestille informationsmateriale til patienter og pårørende.

Indholdet på Fagnet er primært målrettet sygeplejersker, diætister og fysioterapeuter på sygehuse, i kommuner, i almen praksis og andre steder, hvor sundhedsprofessionelle møder patienter og pårørende. Det er samtidig intentionen, at andre faggrupper også oplever Fagnet som relevant. Emnefeltet er bredt og omfatter behandling, rehabilitering, ernæring, fysisk aktivitet og mental sundhed.

LÆS: Behov for individuel vurdering af hjerteklapopererede før rehabilitering

LÆS: Pas på med kosttilskud og naturmedicin