Med ny app kan du sælge dine gamle ting videre og samtidig donere penge til et godt formål.

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Du har garanteret en hylde eller to fyldt med ting, du sjældent bruger. Eller et par kasser på loftet, som du ikke længere helt husker, hvad der er i: gammelt porcelæn, aflagt tøj, eller legetøj, som du ikke nænner at smide ud. Dem kan en ny app hjælpe dig af med og oven i købet sørge for, at du støtter Hjerteforeningen eller et andet velgørende formål ved samme lejlighed.

DoGood – hvilket kan oversættes til ’gør godt’ – er en app, der lanceres 15. september og er en platform for køb og salg af genbrugsting.

–    DoGood er en ny måde at få indtægter til Hjerteforeningens livsvigtige forskning, forebyggelse og patientstøtte. Genbrugstanken med salg af ting, vi ikke længere bruger, er allerede udbredt. Nu kommer den blot med den ændring, at man samtidig med salget af sine gamle ting kan støtte bl.a. Hjerteforeningen. Jeg kan derfor kun opfordre folk, der gerne vil støtte den gode hjertesag, til at komme på loftet, i kælderen, i skabene og skufferne og få de ting, der ikke længere bruges, lagt på DoGood til fordel for hjertesyge i Danmark, siger fundraisingchef i Hjerteforeningen, Søren H. Mohr, og takker på forhånd for den vigtige støtte.

Gør en forskel
Som sælger donerer du 100% af salgsprisen til hjertesagen eller en anden velgørende indsats, som du selv vælger, og du får automatisk skattefradrag for det donerede beløb, hvis du indtaster dit cpr-nummer. Som køber kan du sikre, at gamle ting får nyt liv og giver ny glæde – oven i købet til langt under nypris.
Endelig betyder genbrug, at du skåner naturen. DoGood giver dig altså mulighed for at sælge ting og samtidig gøre en forskel.

DoGood findes til iOS og kan hentes i Appstore. Forventningen er, at DoGood kommer til Android på et senere tidspunkt.