Hjerteforeningen og Esbjerg Kommune har slået dørene op for et nyt rådgivningstilbud til hjerte-kar-patienter og pårørende i Esbjerg.

Bemærk

Borgere fra andre kommuner er også velkomne til at benytte sig af tilbuddet.

Slår livet knuder, efter hjerte-kar-sygdom har ramt, og kværner spørgsmålene rundt i hovedet?
Så er du ikke ene om det. For livet kan slå en kolbøtte for både patienter og pårørende, når en person i familien bliver hjerte-kar-syg. I kølvandet på sygdommen følger ofte mange spørgsmål om fx medicin og behandling, hvordan livet vil forme sig fremover og mange andre ting.

Nu er der kommet et nyt tilbud, der supplerer de kommunale tilbud. Hjerteforeningen tilbyder nemlig i samarbejde med Esbjerg kommune personlig rådgivning for hjertepatienter og pårørende med en rådgiver fra Hjerteforeningen fx en sygeplejerske, fysioterapeut, socialrådgiver eller diætist.

Vi er glade for igen at kunne tilbyde hjerterådgivning til Esbjergs borgere. Desuden håber vi på, at tilbuddet om rådgivningen kan være startskuddet på yderligere samarbejde omkring andre aktiviteter og tilbud. Endvidere håber vi, at også brugere fra de omkringliggende kommuner vil gøre brug af tilbuddene.

Hvor og hvornår?
Den 29. august åbnede Hjerteforeningens rådgivning i Rehabiliteringscenter Højvang, Spangsberg Kirkevej 51, 6700 Esbjerg. Vi havde en god dag med godt fremmøde af byens borgere og åbningstaler ved leder af Rådgivning Odense, Cecilie Haug, og lokalforeningsformand Ole Grinderslev. Desuden var der kort oplæg fra sygeplejerske Charlotte Munkholm om, hvordan hjerte-kar-sygdom kan forebygges, og fra socialrådgiver Malene Stærmose om sociale udfordringer og problemer omhandlende sygemelding, når hjertesygdom støder til.

Hjerteforeningens tilstedeværelse
Fra den 26. september er der mulighed for at få individuel rådgivning med en hjertesygeplejerske i tidsrummet mellem 10 og 14.

Datoer for resten af året:
24. oktober, 21. november og 19. december. Alle dage mellem kl. 10 og 14

Lokalforeningens tilstedeværelse
Hjerteforeningens lokalforening i Esbjerg vil være til stede på rådgivningsdagene. Hos dem kan man få målt sit blodtryk og få information om mulighederne for hjælp i Hjerteforeningen.

Lokalforeningen har desuden egne aktiviteter, som du kan søge oplysning om her

Tilmeldinger nødvendig til samtale på telefon 70 25 00 00 eller på
e-mail raadgivningodense@hjerteforeningen.dk

Spørg løs
Spørgsmål om rådgivningen stilles til Hjerteforeningens rådgivning i Odense på telefon 70 25 00 00.