Mandag den 3. oktober åbner Hjerteforeningen i samarbejde med Greve Golfklub en hjertesti omkring golfbanen på Karlslunde Centervej 45.

Bemærk

Hjerteforeningen og Dansk Golf Union har indgået et samarbejde, der blandt andet giver mulighed for at etablere hjertestier rundt om på landets golfbaner.

Greve Golfklub og Hjerteforeningen Greve, Solrød og Køge etablerer nu en hjertesti rundt om Greve Golfbane.
Mandag den 3. oktober kl. 13.30 åbner den nyetablerede hjertesti. Alle kan således få en frisk gåtur rundt om det dejlige anlæg, golfklubben råder over.

– Hjerteforeningen anbefaler mindst 30 minutters bevægelse hver dag. En hjertesti er en god mulighed for at få motion ved en gåtur i et dejligt naturområde og på en markeret sti, der viser afstande. Vi er derfor i Hjerteforeningen meget glade for den mulighed samarbejdet med Greve Golfklub giver, siger Torben Lindholm fra Hjerteforeningen.

– Vi er glade for medvirke til det sunde formål. Vi håber, at rigtigt mange vil tage imod tilbuddet, og vi håber samtidigt, at hjertestiens brugere vil skæve over til den gode motion, golfsporten kan give. En golfrunde kan variere fra 2 til 4 timer afhængig af om man spiller 9 eller 18 huller. Ud over motionen får man en dejlig naturoplevelse og dejligt selskab med de øvrige golfspillere, siger Frede Kruse-Christiansen, formand for Greve Golfklub.