Hjerteforeningen deltog i den meget prestigefylde kongres i Rom om hjerteforskning, hvor bl.a. egen forskning blev præsenteret.

Bemærk

Hjerteforeningens udsendte forskningsdelegation har været på den årlige kongres afholdt af European Society of Cardiology. Denne gang gik turen til Rom. Læs her om forskningen, som Hjerteforeningens egne forskere præsenterede, og om andre spændende forskningsresultater, der blev præsenteret på den prestigefyldte kongres om hjerteforskning.

Hjerteforeningens egen forskning giver resultater
Hjerteforeningens nyudbyggede forskningsafdeling har på kort tid skabt resultater. Tre forskningsprojekter var udvalgt til at blive præsenteret på den netop afholdte, meget prestigefyldte ”European Society of Cardiology”-kongres i Rom.

Støttet af Hjerteforeningen: Forsker vandt 1. præmie
Jenny Bjerre, læge, ph.d.-studerende fra Herlev-Gentofte Hospital, har netop præsenteret sin forskning på den internationale hjerte-kongres ESC i Rom.

Nyt studie med vigtig viden om ICD
En ICD-enhed forebygger ikke dødsfald i hjertesvigtspatienter uden åreforsnævring i hjertets kranspulsårer.

Vigtig ny viden for patienter med søvnapnø
40-60% af hjerte-kar-patienterne lider af søvnapnø. Et nyt og omfattende forskningsstudie viser, at trykmasken C-PAP ikke forebygger hjerte-kar-hændelser hos patienterne. Brug af masken kan dog give bedre trivsel.

Læs mere om Hjerteforeningens forskning her