20. august 2016 skydes den 1. udgave af ”Løb for en hjertesag” i gang i Hareskoven, hvor DJ's og høj musik er byttet ud med skovbund og fuglekvidder. Målet er en god og aktiv atmosfære for hele familien

Bemærk

Oplev glæden ved at løbe i den bløde skovbund, udfordringen ved det kuperede terræn og magien ved at løbe under trækronernes grønne løvtag.

Danmarks 1. såkaldte trail- og hill-orienterede velgørenhedsløb er klar til start og vil foregå på en bakket og fastlagt rute i de naturskønne Hareskove nord for København. Titlen på løbet er ”Løb for en hjertesag”, fordi pengene fra tilmeldinger vil gå ubeskåret til Børnehjertefonden.

Alle løbere får ved tilmelding et link til deres helt personlige online indsamling, som gør det muligt at forhøje både indsats og donationer på løbsdagen, oplyser Anders Heymuth-Clausen, der er formand i Bearded Villains Denmark og til dagligt dansklærer i folkeskolen.

– Min motivation er, at jeg har haft en forkærlighed for børn og ”underdogs”, siger Anders Heymuth-Clausen.

– Da jeg så fik at vide, at Børnehjertefonden godt kunne bruge en hjælpende hånd rent økonomisk, tænkte jeg, at jeg ville lave et løb, hvor vi kunne skrabe penge ind. For dét er der brug for. Men vi vil noget andet end at have en DJ til at spille høj musik. I stedet vil vi bruge naturen som en god ramme for, at hele familien kan deltage og være aktive sammen. Jeg har selv løbet på fjeldene i Norge, og jeg kan kun anbefale, at vi tage hinanden under armen og får en god oplevelse ude i det fri, mens vi får pulsen op i Hareskoven.

Trail-hvad-for-noget?
Trail- og hillløb er kort fortalt, at man løber på mindre skovstier i bakket terræn. Har du ikke prøvet kræfter med trailløb før, er ”Løb for en hjertesag” på den måde en enestående mulighed for at blive en oplevelse rigere, samtidig med at du støtter en god sag.

Arrangøren lover, at løbet vil være udfordrende og sjovt for løbere på alle niveauer.
Ruten på 3 kilometer er planlag, så både børn som voksne vil kunne løbe, jogge eller gå mindst en runde.
Man har i alt 2 timer til at nå så mange runder som muligt, så der er rigelig tid til at den erfarne løber kan få testet dagsformen.

Der er velkomst og informationsmøde kl.12.30 – så sigt efter at lande lidt før.

– Vi er rigtig glade for at Bearded Villains Denmark vil støtte Børnehjertefondens arbejde, og vi ser frem til en sjov dag i skoven for både børn og voksne, siger konsulent Mette Hattens fra Børnehjertefonden.

LÆS MERE: Du får alle oplysninger på den officielle hjemmeside for ”Løb for en hjertesag”.

Hvem er ”Bearded Villains”?
Bearded Villains Denmark er det danske chapter i den verdensomspændende organisation Bearded Villains, bestående af frivillige mænd af vidt forskellige baggrunde på tværs af, religion, sexualitet, hudfarve, kultur og professioner. Forbundet af den ene fællesnævner at alle bærer skæg, arbejder man for at efterleve og sprede et værdisæt der lyder: Familie, Loyalitet og Respekt. Dedikeret til at sprede det gode gennem omsorg, venlighed og velgørenhed og bekæmpe stereotype og fordomsfulde holdninger og menneskesyn.