”Løb for en Hjertesag” blev en succes med i alt 576 tilbagelagte kilometer af blandt andet 16 deltagende børn. Der kommer uden tvivl en gentagelse næste år, melder arrangør Anders Heymuth-Clausen allerede nu ud.

Bemærk

Den første udgave af ”Løb for en Hjertesag” løb af stablen lørdag den 20. august.

– Dagen blev alt i alt en stor succes og overgik alle forventninger og forhåbninger, siger arrangør Anders Heymuth-Clausen, der også er formand for gruppen ”Bearded Villains Denmark” og fortsætter:
– På trods af en moderat mængde af deltagere kæmpede de fremmødte løbere til sidste minut.

I alt deltog 74 løbere og løb 192 runder på den opmålte rute i Hareskov nord for København. Det gav en tilbagelagt distance på i alt 576 kilometer.

Deltagerne indsamlede 16.617 kroner igennem deres deltagergebyr og personlige online-indsamlinger til Børnehjertefonden. Sågar fra Norge og Sverige kom bidragene.

– Både ruten og konceptet viste sig også at fungere til fuld tilfredsstillelse, og der er ingen tvivl om, at der vil komme et Løb for en Hjertesag i 2017, siger Anders Heymuth-Clausen.

Hjerteforeningen takker
Fra Børnehjertefonden er det en imponeret Rikke Morthorst, der takker arrangør og deltagere for de indsamlede midler.

– Det er skønt, når vi ser ildsjæle som Anders lægge så mange kræfter i at kæmpe for hjertesagen. Og at alle deltagere og bidragsydere støtter op, gør jo bare, at vi fra Hjerteforeningen kvitterer med en stor tak til alle. Vi vil bruge pengene til at gavne vilkår og behandlingsformer til hjertebørnene, siger Rikke Morthorst.