Århus Stiftstidende bringer i dag, torsdag den 9. juni 2016, et portræt af Anne Kaltoft, der efter Hjerteforeningens repræsentantskabsmøde 5. juni blev nyvalgt som formand for foreningen

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

I interviewet kommer Anne Kaltoft blandt andet ind på emner som kontakt mellem læger og patienter, ulighed i sundhed og hjertepakkerne.

Forebyggelse ligger Hjerteforeningen på sinde, og her vil den nye formand bruge sit nye sæde til at ruske op i politikerne, beskriver Århus Stiftstidende.

– Der skal sættes nogle strukturelle tiltag i værk. Det skal være vanskeligere at komme til at ryge, prisen skal sættes op og reklamer forbydes. Det skal være lettere at motionere. Jo lettere det er at cykle, desto flere vil cykle, siger Anne Kaltoft til Århus Stiftstidende, hvor det fremhæves, at Anne Kaltoft ”glæder sig til det politiske arbejde, som repræsentant for landets næststørste patientforening".

LÆS MERE: Hele portrættet af Anne Kaltoft på stiften.dk, der er Århus Stiftstidendes hjemmeside