Hjerteforeningen holdt lørdag det årlige repræsentantskabsmøde på Hotel Nyborg Strand, hvor Hjerteforeningens bestyrelse og ca. 100 frivillige repræsentanter var samlet

Bemærk

VIDEO: Hør og se formand Anne Kaltofts formandsretning (artikel starter herunder)

Karoline Prien Kjeldsen – cand. jur. fra Københavns Universitet og tidligere departementschef i Kulturministeriet – blev valgt som nyt medlem af Hjerteforeningens bestyrelse. Ved samme lejlighed indtrådte medarbejderrepræsentant i Hjerteforeningen, projektleder Tim Boye Jensen, som fuldgyldigt medlem af bestyrelsen, der dermed blev udvidet til 13 medlemmer. Tim Boye Jensen har tidligere haft observatørstatus.

Efter repræsentantskabsmødet konstituerede bestyrelsen sig, og Anne Kaltoft – ledende overlæge, ph.d. og speciallæge i kardiologi, Aarhus Universitetshospital, Skejby – blev valgt som formand. Hun har det seneste år været konstitueret som formand, men blev altså formelt nyvalgt i Nyborg.

Peter Højland – adjungeret professor på CBS og tidligere direktør for SAS Danmark og Superfos – blev genvalgt som næstformand.

816x544_repraesentantskab_2

Ea Jensen (i midten) formand for Hjerteforeningen Slagelse var en af de 100 frivillige, der deltog på det årlige repræsentantskabsmøde på Hotel Nyborg Strand.

816x544_repraesentantskab_3

Jørgen Christensen (tv), formand for Hjerteforeningen Frederikshavn, havde taget turen fra det nordjyske til repræsentantskabsmødet på Fyn.

816x544_repraesentantskab_4

Torben Koed, viceadm.direktør (tv), Kim Høgh, Hjerteforeningens adm. direktør og Anne Kaltoft, formand for Hjerteforeningen, ledende overlæge, ph.d. og speciallæge i kardiologi, Aarhus Universitetshospital, Skejby, svarede blandt andet på spørgsmål fra repræsentantskabet.

816x544_repraesentantskab_an

Det var første gang, at Anne Kaltoft fremlagde formandsberetning på repræsentantskabet.

816x544_tim_boye_jensen

Projektleder i Hjerteforeningen, Tim Boye Jensen, blev fuldgyldigt medlem af bestyrelsen. Han har tidligere haft observatørstatus.

816x544_karoline_kjeldsen