Emilia van Hauen er ikke kun kultursociolog og forfatter, nej, hun har også siden 2009 været ambassadør for Hjerteforeningen. I dag, den 24. maj, fylder hun 50 år, og Hjerteforeningen ønsker tillykke

Bemærk

Emilia van Hauen er både kultursociolog, foredragsholder, trendrådgiver, livsstilskommentator, blogger og forretningsudvikler og beskæftiger sig især med moderne livsformer og tendenser i samfund.

Hendes fornemste titel er nemlig som en af vores værdsatte ambassadører, hvilket hun har været siden 2009. Her deltog hun med overskæg bl.a. i kampagnen Elsk Hjertet, der sætter fokus på kvinder hjerte-kar-sygdomme.

Og formidling af det moderne kvindeliv lægger ikke langt fra Emilias daglige virke. Hun har skrevet fem bøger: ‘Ladycool. Dit køn er din styrke – brug det’ (2014), ‘Farvel egofest. Og goddag til formål og fællesskaber’ (2009), ‘Moderskab, lederskab’ (2004), ‘Myten om den perfekte mor’ (2003) og ‘Eliten’ (1998).

I regi af Hjerteforeningen har Emilia herudover holdt foredrag om moderne kvinders livsformer og udfordringer.

I dag har Emilia sin egen foredrags- og rådgivningsvirksomhed og skriver klummer i blandt andet Jyllands-Posten, Børsen, Information, Femina og Huffington Post.