Emilia van Hauen er ikke kun kultursociolog og forfatter, nej, hun har også siden 2009 været ambassadør for Hjerteforeningen. I dag, den 24. maj, fylder hun 50 år, og Hjerteforeningen ønsker tillykke

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Emilia van Hauen er både kultursociolog, foredragsholder, trendrådgiver, livsstilskommentator, blogger og forretningsudvikler og beskæftiger sig især med moderne livsformer og tendenser i samfund.

Hendes fornemste titel er nemlig som en af vores værdsatte ambassadører, hvilket hun har været siden 2009. Her deltog hun med overskæg bl.a. i kampagnen Elsk Hjertet, der sætter fokus på kvinder hjerte-kar-sygdomme.

Og formidling af det moderne kvindeliv lægger ikke langt fra Emilias daglige virke. Hun har skrevet fem bøger: ‘Ladycool. Dit køn er din styrke – brug det’ (2014), ‘Farvel egofest. Og goddag til formål og fællesskaber’ (2009), ‘Moderskab, lederskab’ (2004), ‘Myten om den perfekte mor’ (2003) og ‘Eliten’ (1998).

I regi af Hjerteforeningen har Emilia herudover holdt foredrag om moderne kvinders livsformer og udfordringer.

I dag har Emilia sin egen foredrags- og rådgivningsvirksomhed og skriver klummer i blandt andet Jyllands-Posten, Børsen, Information, Femina og Huffington Post.