Hjerteforeningen er en af partnerne bag en ny motionsapp, Ta’ Cyklen, der skal øge motivationen til at bevæge sig i hverdagen

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

30 minutters fysisk aktivitet om dagen har en gavnlig effekt og nedsætter især risikoen for at blive ramt af hjerte-kar-sygdomme og minimerer risikoen for at få type2 diabetes og kræft.

Hjerteforeningen er derfor en del af det nationale cykelprojekt Ta’ Cyklen Danmark, der skal få flere danskere til at tage cyklen på korte ture. Som led i projektet lanceres nu en motionsapp, der motiverer til mere bevægelse i hverdagen.

Ta’ Cyklen app’en er en digital cykelcoach, der er tilpasset den enkelte. App’en giver vejledning, overblik, gode råd og opmuntring til bevægelse i hverdagen. Den anerkender de små sejre eller giver et ekstra skub, når der er behov for det. Ta’ Cyklen registrerer dine cykelture automatisk og er den første motionsapp på markedet, der coacher brugeren med skræddersyet indhold.

Foruden Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Diabetesforeningen består partnerskabet af kommunerne i Aarhus, Middelfart, Odense og Frederiksberg samt DTU Transport, Cyklistforbundet, DSB og Movia. Ta’ Cyklen Danmark støttes af Nordea-fonden og Vejdirektoratet.

App’en er gratis og kan downloades her:

App Store

Google Play