160 golfklubber i hele Danmark inviterer alle medlemmer af Hjerteforeningen til at finde deres nye livslange kærlighed ved det årlige åbent hus-arrangement Golfens Dag

Bemærk

I år sætter Golfens Dag fokus på den livslange kærlighed, som sporten bliver for mange udøvere.

– Golf er hygge, golf er socialt samvær, og så er det ovenikøbet sundt. Den helt store bonus er, at du kan begynde at gå ture med din nye kærlighed, uanset om du er fem eller 75 år. Golf har ingen start- eller udløbsdato, og det er det, vi kalder livslang kærlighed. Vi håber derfor, at rigtig mange af Hjerteforeningens medlemmer vil bruge dagen til at se, om golf kan få deres hjerte til at banke, siger kommunikationschef i Dansk Golf Union, Jesper Jürgensen.

Undersøgelser viser, at det tager ca. 4,5 timer at gå 18 huller, og at det svarer til omkring 11 kilometers gang. En runde golf giver således en samlet forbrænding på omkring 2.000 kcal, og har desuden en god effekt på både hjerte, kredsløb og kolesterol.

Alt tyder på, at golf har en gavnlig sundhedsmæssig effekt. Men hvorfor spille golf, og ikke bare gå sig en rask tur? Os, der spiller golf, kender godt svaret. Golf kan nemlig noget specielt. Når man spiller golf, indgår man i et socialt fællesskab, og netop den parameter er afgørende, når det eksempelvis drejer sig om at ændre livsstil og vaner. Det gøres nemlig bedst sammen med andre, og her kan golf tilbyde noget, som få andre idrætsgrene kan.

Hvis du vil på date med en ny potentiel kærlighed, så mød op i en af de 160 golfklubber, som holder åbent hus den 17. april. På Golfens Dag får de fremmødte indblik i, hvordan man spiller golf og prøve at slå til en golfbold.

Du kan læse mere om Golfens Dag og se alle klubber, der afholder Golfens Dag, her

Golfens Dag arrangeres af Dansk Golf Union i samarbejde med landets golfklubber. Golf er i dag den største sportsgren for folk over 25 år og dyrkes af over 150.000 danskere i alle aldre. Sidste år deltog over 8.000 i Golfens Dag, og Dansk Golf Union håber i år at kunne sætte rekord for antal besøgende.