Loyalitetsarrangementet ”Livet, hjertet og pengene” blev igen i år en succes med 570 indbudte gæster, der fik tak for deres støtte til Hjerteforeningens arbejde og tre foredrag, herunder formand Anne Kaltofts status om arbejdet på hjerteområdet lige nu. Få information om støttemuligheder og se præsentation fra dagen

Bemærk

Hjerteforeningens inviterede 3. februar alle større bidragsydere og mest trofaste medlemmer til en spændende eftermiddag på Folketeatret i København for at høre tre foredrag, der tilsammen udgjorde 2015-udgaven af loyalitetsarrangementet ”Livet, hjertet og pengene”.

Det var 9. gang, at det gratis arrangement afholdes for at fortælle de indbudte om Hjerteforeningens arbejde, resultater og behovet for arv og gaver til for at kunne skabe nye resultater til gavn for Danmarks hjertepatienter.

Hjerteforeningens direktør takkede på dagen for de større donationer og gaver, som foreningen har modtaget i år. På dagen var der herudover 3 foredrag, som både omhandlede hjertet, pengene og livet.

Stemningen var god, og administrerende direktør Kim Høgh kvitterer:

– Hjerteforeningen er taknemmelig for alle bidrag. Til sammen udgør alle donationer en afgørende brik i Hjerteforeningens arbejde for at reducere blandt andet dødeligheden på hjerteområdet, siger Kim Høgh.

kimg_1408-cropped

Herover de tre foredragsholdere (livsstilsekspert Christine Feldhaus, formand for Hjerteforeningen Anne Kaltoft og advokat Lone Brandenborg) og administrerende direktør for Hjerteforeningen, Kim Høgh.

kimg_1419-cropped

Gør arv til en hjertesag
Tøv ikke med at kontakte os, hvis du overvejer at testamentere til Hjerteforeningen eller har spørgsmål herom.

Hvis du testamenterer til Hjerteforeningen, kan vi hjælpe dig med at dække udgifterne til en advokat, men kontakt os inden. Vi kan også hjælpe dig med at finde en advokat i dit lokalområde.

Kontakt chefjurist Ann Marie Eggert Panduro på tlf. 33 67 00 56 eller mail: apanduro@hjerteforeningen.dk og få tilsendt vores særlige vejledning om testamente, arv og gaver.

Mere information

Du kan læse mere om arv og testamenter på Hjerteforeningens hjemmeside.

Hent præsentationen på dagen fra formand for Hjerteforeningen Anne Kaltoft.

Se præsentationens video om ballonudvidelse og transplantation på Hjerteforeningens Youtube-kanal.

I næste nummer af Hjertenyt, der udkommer den 2. marts, kan du læse om den 69-årige sømand Hardy Lynge Hartsø. Han har testamenteret en del af sin formue til Hjerteforeningen.

Opskriften på dagens kage

Ingredienser til 4 personer
•    100 g blandede hakkede mandler, hasselnødder og valnødder
•    3 små æg
•    175 g sukker
•    Skal fra 2 ubehandlede appelsiner
•    175 g hvedemel
•    0,5 tsk natron
•    1 knivspids salt
•    0,5 dl rapsolie
•    1 dl appelsinsaft eller –juice
•    ¼ tsk. kardemomme
•    1/2 tsk. kanel
•    1 knivspids allehånde
•    1 knivspids ingefær
•    1 knivspids nellike
•    Vanillekorn fra en halv stang vanille
•    1 ubehandlede appelsin i tynde skiver som pynt

Tilberedning
Hak mandler og nødder fint. Pisk æggene med sukker og fintrevet skal af den ene appelsin til et hvidt og luftigt skum. Bland hvedemel, natron, krydderier og salt sammen og vend det i æggemassen sammen med mandler, nødder, olie og appelsinsaft.

Kom dejen i en springform beklædt med bagepapir. Bag kagen i ca. 40 minutter ved 180 grader. Stik midt i kagen med en strikkepind eller tændstik – sidder der ubagt dej på, skal kagen bage længere tid. Pynt kagen med tynde skiver ubehandlet appelsin og pres saften af de to appelsiner og hæld den over den varme kage. Lad kagen køle af.

Energifordeling:
960 kJ (229 kcal) Kulhydrat 30 g Fedt 9 g, heraf mættet fedt 1 gram