Camping og et sundt hjerte hører sammen. Det mener Danmarks største forening af campingpladser, DK-CAMP. Derfor har Hjerteforeningen for 8. år i træk modtaget et stort beløb i donation

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Beløbet på 130.000 kr. er dels doneret af DK-CAMP, der er en forening af mere end 310 danske campingpladser, og dels indsamlet gennem en række spændende aktiviteter for campister og andre interesserede ude på campingpladserne.

For eksempel har frivillige fra Hjerteforeningens lokalafdelinger målt blodtryk og tjekket campisternes generelle sundhedstilstand. Desuden har mange campingpladser gennem sæsonen arrangeret cykelløb, vandreture, løb og solgt Hjerteforeningens produkter i butikkerne m.m.

– I DK-CAMP vil vi gerne tage et socialt ansvar. Vi har hvert år kontakt til mere end ¼ mio. mennesker ude på vores campingpladser. Mange mennesker dør hvert år af hjertekarsygdomme og ved at støtte Hjerteforeningens arbejde, er vi også med til at hjælpe vores campister til et sundere liv, siger Lars Brandt, der er formand for DK-CAMP’s Hjerteudvalg.

Beløbet på de 130.000 kr. blev overrakt på en check til Hjerteforeningens repræsentant Tim Boye Jensen på DK-CAMP’s landsgeneralforsamling i Fuglsøcentret i Knebel på Djursland 13. november 2014. DK-CAMP har i alt doneret næsten 1,4 mio. kr. til Hjerteforeningens arbejde i de seneste 8 år.