I lørdags fejrede Billund Lufthavn sin 50-års fødselsdag. I den forbindelse modtog Børnehjertefonden 2 mio. kr.

God læselyst!

Vi er glade for, at du læser denne artikel. Den er over 2 år gammel, hvilket kan betyde, at der er enkelte faktuelle detaljer, som kan være ændret, siden artiklen blev skrevet. Du er altid velkommen til at skrive til madslo@hjerteforeningen.dk, hvis du har kommentarer. På forhånd tak.

Det var en stolt og glad Kim Høgh, direktør for Hjerteforeningen, som sammen med Inger Fillipsen, formand for Børnehjertefonden, modtog en check på 2 mio. kroner til Børnehjertefonden. Pengene er samlet ind i anledning af, at Billund Lufthavn fylder 50 år. Det er blevet fejret i løbet af året med et væld af aktiviteter såsom en løbeevent og udgivelse af en krimibog. Overskuddet fra jubilæumsaktiviteterne går til Børnehjertefondens arbejde.

– Vi takker mange gange for pengene. Betydningen af en sådan donation kan slet ikke beskrives med ord, men vi kan love, at rigtig mange hjertebørn og deres familier får glæde af donationen, siger Kim Høgh.

Hele sponsoratet til Børnehjertefonden tager sit udgangspunkt i, at en central medarbejder har et hjertebarn. Det inspirerede ledelsen til at vælge Børnehjertefonden.

Børnehjertefonden blev oprettet som en selvstændig fond i 2004 af Hjerteforeningen. Fonden støtter forskning i medfødt hjertesygdom. Børnehjertefonden modtager ikke offentlig støtte, men arbejder udelukkende for indsamlede midler fra private, erhverv og andre fonde.