Becels samarbejde med Hjerteforeningen om app’en "Gå for hjertet" er en overvældende succes. Becel forhøjer nu den samlede mulige donation med ekstra 250.000 kr.

Vi passer på hinanden

Lad os passe på hinanden ved at følge myndighedernes anbefalinger under coronakrisen. Læs om de generelle anbefalinger på coronasmitte.dk og om anbefalinger for hjertesygdom og coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Tak!

Foto: ©Elona Sjögren • Vicki Berlin, ambassadør for Elsk hjertet

Projektet, der blev kickstartet i 2013, har som formål at motivere kvinder til mere motion – og at bidrage til forskningen i kvinders hjertesundhed. For hver kilometer brugerne går eller løber med app’en, donerer Becel 1 kr. til Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet – med en max. donation på 500.000 kr.  Allerede efter 4 måneder har danskerne gået den halve million hjem. Becel forhøjer nu den samlede mulige donation med ekstra 250.000 kr. og håber dermed at motivere endnu flere danskere til at motionere og leve hjertesundt.

Siden projektets start  1. marts 2013 har danskerne vist, at de gerne engagerer sig i projekter, hvor de både kan gøre noget for egen og andres sundhed. 600.000 gåture og 65.000 downloads taler sit eget tydelige sprog! Med Becel app’en Gå for hjertet har danskere landet over motioneret og samlet penge ind til Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet, der støtter forskning i kvinders hjerter. Projektet har været en overvældende succes, og initiativet  blev nomineret til Fundraiserprisen 2013 i kategorien Årets innovations tiltag.

app-logo
–   Vi er enormt glade for og stolte over, at app’en har fået så stor succes, og at de to vigtige formål er nået: At bidrage til forskningen i kvinders hjerter og samtidig få en masse danskere i gang med at gøre noget godt for deres eget hjerte ved at gå eller løbe. Vi er derfor også meget glade for at kunne belønne de engagerede brugere ved at forhøje max. beløbet for vores donation med ekstra 250.000 kr, siger Julie Hafsjold Mohr, brand manager for Becel.

Næste etape for hjertesundheden
–   Målet med Elsk hjertet kampagnen er, at der fra 2020 årligt dør 2000 færre kvinder af hjertekarsygdomme. Indfrielsen af dette mål kræver mange ressourcer, og vi er meget glade for, at Becel nu har valgt at øge donationen, så endnu flere aktive danskere kan være med til at indsamle de ekstra 250.000 kr. til Elsk hjertet, siger Tim Boye Jensen, projektleder hos Hjerteforeningen.

Vicki Berlin, ambassadør for Elsk Hjertet, opfordrer danske kvinder til at tænke i egen hjertesundhed og støtte den gode sag:
–   Elsk Hjertet og pas på det. Hjertet  giver os liv og er symbolet på kærlighed. Med Becels app Gå for Hjertet styrker du dit eget hjerte samtidig med at du støtter andres.

App’en Gå for hjertet er gratis og kan downloades til både iPhone og Android-telefoner. Du finder app’en i App Store og på Google Play.

Har man ikke adgang til en iPhone eller Android-telefon, kan man på facebook-siden Gå for hjertet registrere sine tilbagelagte kilometer. Du finder facebook-siden her: www.facebook.com/gaforhjertet