Kim Høgh, koncerndirektør i Region Hovedstaden, sætter sig i direktørstolen i Hjerteforeningen

Bemærk

Den 58-årige Kim Høgh tiltræder som adm. direktør i Hjerteforeningen den 1. april  2014.

Kim Høgh er uddannet cand.mag. fra KU, Master of Public Administration fra CBS og har gennemført Executive Management Programme på INSEAD og Stanford og har chef- og direktørerfaring fra den kommunale verden samt relevant indblik i forskningsverdenen fra direktørjob i forskerparken Scion, DTU og senest som koncerndirektør i Region Hovedstaden.

– Kim Høgh er kendt som en stærk og visionær leder og har udover ledelse i større komplekse organisationer arbejdet med forskning. Han har et meget grundigt indblik i det offentlige sundhedsvæsen og et veludviklet netværk til Hjerteforeningens interessenter. Og den tyngde, han kommer med, er nødvendig, når vi skal tale hjertepatienternes sag og gøre Hjerteforeningen til en større og stærkere spiller på sundhedsområdet , siger Henrik Steen Hansen, formand for Hjerteforeningen.

– Nu var muligheden der, og så er det med at slå til: Igennem er årrække har et arbejde på den post i Hjerteforeningen været en ledestjerne for mig. Her arbejder man for sagen, her er der et stort, frivilligt engagement, fokus på forebyggelse og forskning, en betydningsfuld organisation i samfundsbilledet, som jeg vil glæde mig til at blive en del af, siger Kim Høgh.

Kim Høgh afløser Inge Vestbo, der stoppede i foreningen 1. december 2013.