<p spellcheck="true">En gang imellem har man bare lyst til noget sødt eller en snack. Men ikke alle ”sunde” snacks fra butikkernes hylder er så sunde igen. Få hjælp til det sunde valg af mellemmåltid her</p>

Vi passer på hinanden

Lad os passe på hinanden ved at følge myndighedernes anbefalinger under coronakrisen. Læs om de generelle anbefalinger på coronasmitte.dk og om anbefalinger for hjertesygdom og coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Tak!

Supermarkedernes bud på sunde snacks er slet ikke sunde. Det kunne Hjerteforeningens konsulent på kostområdet Hanne Skov for nylig afsløre i BT. For produkterne indeholder nemlig store mængder sukker, der øger risikoen for hjertekarsygdom.

– Man skal være meget opmærksom på sukker i de mellemmåltider og snacks, man spiser. Typisk er det fra dem og ikke hovedmåltiderne, man får rigtig meget sukker, og det kan være farligt for helbredet. Derfor bør man overveje, om man måske i stedet skulle spise en håndfuld grønsagsstave, siger Hanne Skov til BT.

Grønsagsstave er en god ide. Men har du lyst til mere, så kan Hjerteforeningen heldigvis hjælpe dig til at lave snacks, der rent faktisk er sunde.

På denne side, kan du finde en stribe opskrifter på sunde snacks – som kanelsnurrer, myslibarer og popkorn med lakrids – udviklet af vores madskribent, Lone Kjær.

Vil du blive klogere på, hvilke snacks er sunde og hvilke usunde, kan du læse her, hvor vi tjekker otte myter om slik og snacks.