Seerne kan glæde sig til en festlig aften i en god sags tjeneste med en perlerække af populære og kendte kunstnere

Bemærk

For tredje år i træk blænder TV 2 Charlie op for et forrygende
indsamlingsshow med hjertet på rette sted. Seerne kan glæde sig til en
festlig aften i en god sags tjeneste med en perlerække af populære og
kendte kunstnere

I aften, den 28. september 2013, kl. 20.55 gentager TV 2 Charlie og Hjerteforeningen de seneste to års succes og inviterer til Charlies Hjertegalla. Sidste år sikrede indsamlingsshowet 19 millioner kroner til hjertesagen, mens flere end 260.000 seere så med på TV 2 Charlie.

– På det personlige plan glæder jeg mig til aftenen, fordi den appellerer til mit konkurrencegen. Vi håber på endnu flere penge end for et år siden. Det tegner til at blive et rigtigt godt program for en meget, meget vigtig sag, siger Michael Meyerheim.

Det traditionsrige show får i år besøg af festlige og folkekære kunstnere som Bonnie Tyler, Dodo & The Dodos, Rugsted & Kreutzfeldt, Finn og Jette, Anna David, Michael Falch samt Ivan Pedersen i duet med Maria Montell.

Derudover byder aftenen på rørende og personlige beretninger, ekspertforklaringer fra læger og ikke mindst kåringen af årets hjerteredder, som olympisk guldvinder Eskild Ebbesen overrækker, ligesom der er mulighed for at vinde to biler fra Kia og tre drømmerejser.

Du kan allerede nu deltage i lodtrækningen om den ene bil, en KIA Venga 1.4 Active. Læs mere her

Kvinder, børn og førstehjælp er i fokus
I år går pengene fra indsamlingen til forskning på tre specielle områder: Livreddende førstehjælp, børn med medfødte hjertefejl og kvinders hjerter.

– Hjertekarsygdom er desværre en sygdom, som mange familier har tæt inde på livet. Mere end hver fjerde dansker dør af en hjertekarsygdom, og 420.000 danskere lever med en, ligesom der hele tiden kommer flere hjertesyge til. Vi skal derfor fortsætte vores livsvigtige arbejde for at forebygge hjertekarsygdomme og reducere dødsfald på grund af hjertekarsygdomme og håber, at mange danskere igen i år vil støtte hjertesagen og donere penge til det store arbejde med forskning, forebyggelse, patientstøtte og behandling. I år har vi særligt fokus på at hjælpe hjertebørn og deres familier, kvinder med hjertekarsygdom og på at undgå unødige dødsfald af hjertestop, siger administrerende direktør i Hjerteforeningen, Inge Vestbo.

Årets værter er Cecilie Frøkjær og Michael Meyerheim, der får selskab af medvært og komiker Anders Fjelsted, der sender fra call-centeret, hvor kendte danskere som bl.a. Britt Bendixen, Anne Laxholm, Kenneth Carlsen og Anna Thygesen tager imod seernes donationer. Anders Fjelsted bliver også den glade giver, når der skal udloddes præmier som fx de to hovedpræmier, to Kia Venga-biler.

Deltag i lodtrækning om en Kia Venga her

Charlies Hjertegalla sendes direkte på TV 2 Charlie i aften 28. september 2013 klokken 20.55