De tre ultraløbere fra KUUL modtog i weekenden prisen som ”Årets Hjerteven 2013”

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

De tre Ultraløbere Gert Hougaard, Jan Tagesen, Henrik Schriver fra velgørenhedsløbeklubben KUUL modtog prisen ”Årets Hjerteven 2013” for deres arbejde for hjertebørn i Danmark.

Prisen uddeles af Hjerteforeningens Børneklub og gives til en person der i særlig grad har gjort sig bemærket i arbejdet for at forbedre forholdene for hjertebørn i Danmark.

Ultraløberne har via forskellige events sammen med deres sponsorer indsamlet mere end 1.000.000 kroner, som er brugt til et enestående udvekslingsprogram for børnehjertesygeplejesker – KUUL Udveksling – der sikre uddannelse og vidensdeling på tværs af de to hospitaler der behandler hjertebørn i Danmark, Aarhus universitetshospital og Rigshospitalet.

Prisen blev overrakt ved en middag på Hjerteforeningens Børneklubs årlige familiekursus.