De tre ultraløbere fra KUUL modtog i weekenden prisen som ”Årets Hjerteven 2013”

Vi passer på hinanden

Lad os passe på hinanden ved at følge myndighedernes anbefalinger under coronakrisen. Læs om de generelle anbefalinger på coronasmitte.dk og om anbefalinger for hjertesygdom og coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Tak!

De tre Ultraløbere Gert Hougaard, Jan Tagesen, Henrik Schriver fra velgørenhedsløbeklubben KUUL modtog prisen ”Årets Hjerteven 2013” for deres arbejde for hjertebørn i Danmark.

Prisen uddeles af Hjerteforeningens Børneklub og gives til en person der i særlig grad har gjort sig bemærket i arbejdet for at forbedre forholdene for hjertebørn i Danmark.

Ultraløberne har via forskellige events sammen med deres sponsorer indsamlet mere end 1.000.000 kroner, som er brugt til et enestående udvekslingsprogram for børnehjertesygeplejesker – KUUL Udveksling – der sikre uddannelse og vidensdeling på tværs af de to hospitaler der behandler hjertebørn i Danmark, Aarhus universitetshospital og Rigshospitalet.

Prisen blev overrakt ved en middag på Hjerteforeningens Børneklubs årlige familiekursus.