Det er godt gået! Den 1. marts i år lancerede Becel og Hjerteforeningen app’en Gå for hjertet. Nu har alle jer med app’en gået en halv million kroner hjem til forskning i kvinders hjerter – og der er 200.000 flere at gå efter

Bemærk

Næsten en kvart million gåture, 30.000 downloads og mere end 12 gange rundt om jorden er det blevet til siden 1. marts.

Med Becel app’en Gå for hjertet har danskere landet over motioneret og samlet penge ind til Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet, der støtter forskning i kvinders hjerter. For hver kilometer brugerne af app’en går eller løber, donerer Becel 1 kr. til Elsk hjertet – med en max donation på 500.000 kr.

I har nået målet – et nyt er sat
Allerede efter fire måneder har danskerne gået den halve million hjem. Som belønning for det store engagement forhøjer Becel nu den samlede mulige donation med ekstra 200.000 kr. og håber dermed at motivere endnu flere danskere til at motionere og leve hjertesundt.

– Vi er enormt glade for og stolte over, at app’en har fået så stor succes, og at de to vigtige formål med app’en er nået: At bidrage til forskningen i kvinders hjerter og samtidig få en masse danskere i gang med at gøre noget godt for deres eget hjerte ved at gå eller løbe. Vi er derfor også meget glade for at kunne belønne de engagerede brugere ved at forhøje max. beløbet for vores donation med ekstra 200.000 kr., siger Julie Hafsjold Mohr, brand manager for Becel.

Næste etape for hjertesundheden
– Målet med Elsk hjertet kampagnen er, at der fra 2020 årligt dør 2.000 færre kvinder af hjertekarsygdomme. Via vores samarbejde med Becel – og ikke mindst det store engagement fra alle de motionerende app brugere rundt om i landet, støtter vi både forskningen i kvindehjerter og viser kvinder, hvordan de kan passe bedre på deres hjerter. Vi er meget glade for, at Becel har valgt at øge donationen og opfordrer alle til at kridte skoene og være med til at indsamle de ekstra 200.000 kr. til Elsk hjertet, siger Charlotte Bøie, projektleder hos Hjerteforeningen.

App’en Gå for hjertet er gratis og kan downloades til både iPhone og Android-telefoner. Du finder app’en i App Store og på Android Market. Har du ikke adgang til en iPhone eller Android-telefon, kan du på Facebook-siden Gå for hjertet registrere dine tilbagelagte kilometer.

Initiativet er blevet nomineret til Fundraiserprisen 2013 i kategorien Årets innovations tiltag.