Kunne du tænke dig at vinde et Nikon 1-kamera eller andet lækkert fotoudstyr fra Goecker? Så skal du tage med på Kystvandringen den 2. juni. Hjerteforeningen og Danmarks Naturfredningsforening inviterer alle danskere til at deltage i Kystvandringen, som i år rummer mere end 20 ruter fordelt over hele landet, som alle viser den danske natur fra sin allersmukkeste og mest fotogene side

Bemærk

250_fotokonkurrence_kamera

Der vil ikke være mangel på bjergtagende motiver at fotografere den 2. juni, når Hjerteforeningen og Danmarks Naturfredningsforening inviterer danskerne med ud på mere end 20 ruter fordelt ud over hele landet.

Derfor lancerer de to foreninger hermed en stor fotokonkurrence, og udfordringen er lige så klar som solen forhåbentlig vil være den 2. juni:

Hvem kan tage det flotteste foto af Kystvandringen 2013?
Der er ingen specifikke krav om motivet – om det er selve naturen eller vandrelystne deltagere, der indfanges, er underordnet – så længe den særlige stemning omkring Kystvandringen er tilstede i det endelige billede.

De forskellige krav til konkurrencen kan læses herunder, men det vigtigste er, at du har ind til den 5. juni kl. 12 til at indsende dit foto til foto@kystvandringen.dk, og det må max. fylde 1 MB. Husk at inkludere navn, adresse og telefon i din e-mail.

Flotte præmier fra Goecker på højkant
Den profesionelle fotoleverandør Goecker A/S har sponseret fotokonkurrencens flotte præmier. Goecker har i 150 år betjent danske fotografer og fotoentusiaster med verdens bedste fotoudstyr, og med afdelinger i København og Aarhus, en omfattende webshop og faguddannet personale får alle fotografer de bedst mulige betingelser for at købe det helt rigtige fotoudstyr til den rigtige pris.

1. præmie: Nikon 1 J1-systemkamera inkl. objektiv (10-30mm)
Nikons imponerende systemkamera, som giver den ideelle balance mellem systemstørrelse, hastighed, lysfølsomhed, opløsning og dybdeskarphed. Kameraet er perfekt som opgradering fra kompaktkameraet eller som supplement til det større og knapt så handy spejlreflekskamera.

2. præmie: Think Tank StreetWalker-kamerataske
En slidstærk, professionel kamerataske med uendeligt mange smarte tilpasningsmuligheder, så du får mest muligt ud af den, uanset hvilket kameraudstyr du skal have med på farten. Dens slanke design gør den desuden nem og diskret at bære i trange omgivelser.

3. præmie: Joby GorillaPod-kamerastativ
Traditionelle trebenede kamerastativer har deres begrænsninger, men de forsvinder med GorillaPod, som med sine bøjelige ben kan snos om hvad som helst – eksempelvis et gelænder, en lygtepæl eller en gren – og dermed kan du få billeder i hus fra helt andre vinkler, end du er vant til.

Præmierne er blot et minimalt udsnit af Goeckers store sortiment. I år udgiver Goecker et 236 siders katalog med hele sortimentet, som ud over specifikationer og priser også byder på grundige købsguides til de mere komplekse produkter, ligesom der vil være masser af links til uddybende videoer og elektroniske produktkataloger.

Kataloget kan afhentes gratis i en af Goeckers afdelinger eller bestilles i forbindelse med en ordre i Goeckers webshop. Den elektroniske version af kataloget findes på www.goecker.dk

Prominent jury udvælger vinderen
Til at udvælge vinderen, når konkurrencen er ovre, er der nedsat en prominent jury, som består af følgende:

• Inge Vestbo, direktør, Hjerteforeningen
  • Vibeke Lyngse, vicedirektør, Danmarks Naturfredningsforening
  • Morten Hansen, marketingchef, Goecker A/S
  • Bjarne Stæhr, portræt- og landskabsfotograf
  • Christian Have, kreativ direktør, Have Kommunikation

Krav til fotokonkurrencen

• Tidspunkt: Billedet skal være taget i forbindelse med et af de officielle Kystvandringen-arrangementer den 2. juni 2013
  • Billedformat: JPG
  • Billedbehanding: Basal billedbehandling er tilladt, men der ønskes traditionelle fotos – ikke billedmanipulationer, collager eller lignende