Foråret står på spring. Det gør fuldkorn også. Ny kampagne punkterer myten om, at fuldkorn kun er rugbrød og udlodder en indkøbsvogn fyldt med lækre fuldkornslogomærkede produkter.

Bemærk

fuldkorn-springer-ud

Fuldkornskampagnens store forårskampagne den 2.-13. april 2013 sætter en stopper for myten om, at fuldkorn kun er rugbrød. Fuldkorn findes nemlig i et hav af produkter, så du kan spise løs året rundt både til morgen, middag og aften.

fuldkorn
Fuldkorn betyder, at hele kornet med kim og skaldele er brugt, det er nemlig her de fleste fibre, vitaminer og mineraler sidder. Det er nemt at vælge fuldkorn først. Kig efter det orange fuldkornslogo når du handler.

Sådan deltager du i konkurrencen

Svar på spørgsmålet:

Hvor mange forskellige fuldkornslogomærkede produkter findes der?

A: ca. 27

B: over 600

Du kan sende dit svar med sms eller på Facebook.
SMS ”Fuldkorn A” eller ”Fuldkorn B” til 1242 for at deltage via sms. Deltagelse takseres til almindelig SMS takst.

Eller gå til Fuldkorn er guldkorns facebookside her og svar på spørgsmålet

Præmien er en indkøbsvogn fyldt med alle de fuldkornslogomærkede produkter man overhovedet kan putte i en indkøbsvogn i enten Kvickly, føtex, Rema 1000 eller Bilka. Vinderen kontaktes direkte efter lodtrækning.

Bag fuldkornskampagnen står Fuldkornspartnerskabet som består af bl.a. Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen, Foreningen af Kliniske Diætister, Diabetesforeningen, Fødevarestyrelsen og en række fødevarevirksomheder. Sammen arbejder vi for at forbedre folkesundheden ved at få danskerne til at spise mere fuldkorn.