Becel lancerer ny app og donerer én krone til forskning i kvinders hjerter for hver kilometer, du går eller løber

Bemærk

Nu er det muligt at passe på sit eget hjerte og samtidig bidrage til forskningen i hjertesundhed. Becel har indledt et samarbejde med Hjerteforeningen og udviklet en app, som både skal motivere til sund motion og indsamle midler til Elsk hjertet kampagnen.

Med den nye Becel app kan man registrere, hvor langt man går eller løber, og for hver kilometer man tilbagelægger, donerer Becel 1 kr. til Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet, der samler penge ind til forskning i kvinders hjerter.

Jonatan Tullberg, Senior Brand Manager Becel Nordic hos Unilever, siger om projektet:
–    Det ligger dybt i Becels værdikodeks, at vi gerne vil støtte en sund livsstil med motion og en varieret og hjertevenlig kost. Og i den sammenhæng mener vi, at Hjerteforeningens kampagne Elsk Hjertet er et fantastisk initiativ, som vi gerne støtter. Vi glæder os helt enormt til at se, hvor mange mennesker, der vil tage vores app i brug som et værktøj, der både kan hjælpe dem selv og andre til et sundere hjerte.

Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet har gennem en årrække sat fokus på, at hjertekarsygdom rammer kvinder og mænd i lige stor udstrækning. Flere end 7000 kvinder dør årligt af en hjertekarsygdom. Og flere kvinder kunne overleve, hvis vi vidste mere om deres hjerter.
Målet er, at der fra 2020 årligt dør 2000 færre kvinder af en hjertekarsygdom. For at nå det mål skal vi redde fem flere kvindeliv uge for uge frem til 2020. Det er muligt, hvis vi støtter forskning i kvindehjertet og viser kvinder, hvordan de passer bedre på deres hjerter.

–    Hjerteforeningen arbejder for indsamlede midler fra privatpersoner, virksomheder og organisationer, så vi gennem forskning, oplysning og patientstøtte kan forebygge og behandle hjertekarsygdomme. Vi er glade for, at vi gennem samarbejdet med Becel både når ud til en masse danskere og samler penge ind til forskning i kvinders hjerter, siger Charlotte Bøie, der er ansvarlig for erhvervspartnerskaber i Hjerteforeningen.

App’en er gratis og virker på iPhone og Android, men ikke på Windowsbaserede telefoner. App’en kan hentes ved brug af QR kode eller ved en søgning på Gå for Hjertet.

becel-qr

Link til App Store