På turen passerer man forbi både søer, skov og engarealer. Benyt venligst stien i den retning, der er angivet på kortet.

Ved hjertestiens start er der foldere med kort og mulighed for at anvende en NFC chip. Det gør, at man kan få kortet ind på sin telefon. Den giver også forklaring på de mange symboler.

Hørsholm Golf har et rigt fugleliv. Det har der været fokus på i mange år i et samarbejde med Dansk Ornitologisk Forening. De mange fugle symboler på kortet, viser de mere end 250 fuglekasser.

Langs ruten er der mulighed for at sidde ned på bænke og nyde en medbragt kop kaffe eller en TO GO kaffe fra golfklubbens restaurant.

Det er vigtigt at respektere golfspillerne på banen og være opmærksom på, at de kan slå et ukontrolleret slag. Det kan indebære en risiko.
Råbes der ”FORE”, er det signal til at være opmærksom og evt. beskytte sig mod vildfarende bolde. Færdsel på golfanlægget sker på eget ansvar.

I er meget velkomne til at parkere på golfanlæggets parkeringsplads og besøge golfklubbens restaurant.

Græsstien klippes jævnligt, men der ryddes ikke for sne.